Gepubliceerd op 20 november 2025

Natuur & Milieu is gestart met een online pilotcampagne over elektrisch rijden.

De campagne speelt in op wat mensen belangrijk vinden bij hun keuze voor een auto. Met korte, aansprekende boodschappen zoals voor 16 euro al een volle tank of Nederland is koploper in laadpalen benadrukken zij feiten die laten zien hoe haalbaar en comfortabel elektrisch rijden vandaag de dag is.

De campagne bevat actuele en goed onderbouwde informatie die jullie als leasemaatschappij desgewenst kunnen gebruiken in communicatie richting werkgevers en berijders. Zo informeren we op basis van feiten, in plaats van op verouderde aannames van enkele jaren geleden. Veel zorgen over elektrisch rijden zijn hardnekkig, terwijl de praktijk is veranderd. Zo gaan accu’s langer mee, is laden eenvoudiger en komt het aanbod aan betaalbare tweedehands modellen, weliswaar nog beperkt, langzaam op gang. Uit NZMO blijkt bovendien dat vooral niet-EV-rijders nog bezwaren ervaren.

De campagnepagina en het beschikbare beeldmateriaal kunnen daarom een waardevol hulpmiddel in gesprekken met klanten en berijders vormen. Ze bieden duidelijke voorbeelden, herkenbare boodschappen en actuele data die mogelijk helpen om twijfels weg te nemen en het gesprek over elektrisch rijden verder te brengen.